Budweiser (anti)reklama sprogdina internetus

Turbūt žinote, kad Superbowl, tai amerikietiško futbolo sezono pabaigos rungtynės, kurių metu Jungtinėse valstijose viskas sustoja ir visi susirenka prie televizoriaus ekranų. Visai šaliai žiūrint transliaciją, televizijos pasidaro gerą pinigėlį už reklamą - tai yra brangiausios reklaminio laiko sekundės. Tradiciškai šių rungtynių metu reklamuojasi ir alaus gamintojai. Žinoma, dažniausiai reklamuojasi didžiosios alaus daryklos, nes crafteriams tai ne pagal kišenę, o be to, jiems tokios brangios reklamos turbūt ir nereikia. Tai va, iki šiol Bud'as ramiai reklamuodavosi ir jo reklamos patikdavo net ir tiems, kas geria tiktai savo mikrorajono mažoje daryklėlėje padarytą alų iš firminės taurės, atšaldytą iki 11,5 laipsnių Celsijaus. Kas šiemet buvo kitaip? Budweiseris sukūrė reklamą, kurioje ne tik sako, kad jie geriausi, bet ir "varo" ant krafterių bei alaus snobų:


Budweiser'io suvartojimas vienam žmogui nuo 2004 metų nukrito 43 procentais, gal dėl to šis gigantas nusprendė savo trūkumus pateikti kaip privalumus, savo skonio nebuvimą pateikti kaip išskirtinį skonį. Gal ir teisingai, juk nulis tai taip pat skaičius :)
Reklama smulkiai išnagrinėta šiame straipsnyje:
http://www.thebeerbabe.com/2015/02/why-the-pro-macro-beer-budwesier-ad-is-so-dangerous/
Ir dar čia:
http://www.pastemagazine.com/articles/2015/02/valuable-lessons-i-learned-from-budweisers-hypocri.html

Esminiai reklamos šūkiai:
Mūsų alus yra sukurtas gėrimui, o ne nagrinėjimui ("Brewed for drinking, not dissecting").
Didžiuojamės būdami didelė alaus darykla ("Proudly a macro beer").
Tegul kiti geria moliūginį persikų alų ("Let them sip their pumpkin peach ale").

Visiems labai užkliuvo trečiasis teiginys, nes neseniai koncernas, kuriam priklauso ir Budweiser, įsigijo mažąją alaus daryklą Elysian, kuri kaip tik ir gamina pumpkin peach ala, tai kaip jiems dabar jaustis?
Apie Budweiserio pasiteisinimus, kad viskas gerai toje reklamoje:
http://blogs.phoenixnewtimes.com/bella/2015/02/budweiser_super_bowl_ad_craft_beer_mad.php
Apie Budweiserio strategiją supirkinėti mažas daryklas:
http://beerandwhiskeybros.com/2015/02/03/buy-em-and-blast-em-bud-reveals-anti-craft-beer-agenda/

Reklama netruko pasinaudoti tie patys krafteriai. Northern Brewer - namų aludarių reikmenų ir medžiagų tiekėjai (amerikoniškas "Savas alus"), išleido rinkinuką "Peach of Resistance", iš kurio nesunkia galima pasidaryti anti-Budweiserinio moliūginio elio.
Daugiau apie craft pasaulio reakciją į reklamą:
http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2015/02/04/how-craft-beer-is-fighting-back-against-budweisers-belligerent-super-bowl-ad/

Iš vienos pusės, suprantu Budweiserio marketingistus, jie pasiekė savo - apie reklamą visi kalba, bet ar dėl to padidės pirkimai - abejoju. Juk jų auditorija niekada ir nebandė nei alaus nagrinėjimo, nei moliūginio elio, tad nesuprantama, kam reikėjo nuteikinėti prieš save dar ir tuos, kurie nebuvo labai priešiškai nusiteikę. Geriau ir toliau būtų leidę linksmas reklamas be pretenzijų į išskirtinio skonio alų: wazaaaaaaaa!


2 komentarai :

  1. Hm. Na, vienoj vietoj išgeriu to budvaizerio (nes nėra pasirinkimo), bet dabar jau pagalvosiu... Užpykau.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Jei įdomu, tai viskas dar nesibaigė http://www.foxnews.com/leisure/2015/04/22/budweiser-counters-blow-back-from-anti-craft-beer-ad-with-appeal-to-elite/

    AtsakytiPanaikinti